Olifantentaal en koken in de hilltribe - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Frank en Judith - WaarBenJij.nu Olifantentaal en koken in de hilltribe - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Frank en Judith - WaarBenJij.nu

Olifantentaal en koken in de hilltribe

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Judith

07 Januari 2014 | Thailand, Ko Samui

Hoi allemaal,

Het is alweer even geleden, maar we zijn dan ook erg druk geweest. We waren geëindigd bij onze dagtrip naar Chiang Rai. Terug gekomen hebben we als afsluiter van een hele toffe week nog lekker gegeten met onze Engelse vrienden. Hierna zouden onze wegen weer splitsen, zij opweg naar Laos en wij naar de elephant camp.
's Ochtends werden we opgehaald met een minibusje om naar het kamp te gaan. Aangekomen zagen we al meteen hele gelukkige olifanten met enorme hoeveelheden eten. Snel omkleden in onze mahout outfits en op naar de olifanten.
Eerst leerden we om ze te laten liggen, hun poot op te tillen of het hoofd naar beneden te doen om via de slurf op het beestje te klimmen. De commando's waren lastig te onthouden maar gelukkig bleven de echte mahout dicht in de buurt om bij te sturen. Paipaihoe!! En de olifanten begonnen te lopen. Hau! En ze bleven staan. Na de ochtend vollop getraind te hebben en de olifanten op lekkernijen te hebben getrakteerd was het dan ook aan ons om onze buikjes te vullen. Een geweldig lekkere gele curry bracht onze magen weer tot rust.
Na de lunch gingen we met onze eigen dombo's de jungle in om onze pas geleerde skills eens op de proef te stellen. Het ging best aardig. Onderweg nog even stoppen om de grote altijd aanwezige honger van de olifanten weer even te stillen en toen naar de rivier om te badderen. Heel tof!!
Toen de schoenen aan en backpacks op de rug om te trekken een tocht van ca. 1,5 uur bracht ons bij de Karen people. Een hilltribe ver weg gestopt in de bergen. Onderweg kwamen we nog een kerk tegen. Onze gids vertelde dat de Karen allemaal christelijk zijn. Na aankomst bij ons kleine knusse huisje bleken judith en ik in een eigen kamertje naast de eigenaars van het hutje te slapen.
s' Avonds mocht Judith helpen met koken. Ze leerde hoe ze een groene curry moest maken. Voldaan aten we deze heerlijke curry op en daarn werden we uitgenodigd om de avond met de locals rond het kampvuur door te brengen.
Gelukkig hadden we geleerd van onze vorige hilltribe ervaring en nu maar meteen genoeg dekens gepakt. We hebben geslapen als een roos.
De dag erna zijn we rond half 11 vertrokken terug richting the elephant camp. We kregen een klein kamertje waar we de nacht mochten doorbrengen. s ' Avonds eerst weer even koken, toen een kampvuurtje bouwen en daarna lekker slapen. De volgende ochtend mochten wij voordoen aan de nieuwkomers, wat we hadden geleerd over hoe je een olifant bestuurd. Bij een waterput aangekomen leerde ik een nieuw commando "sibon!" Een grote slok water in de slurf, slurf omhoog en pffffft! We werden helemaal nat gespoten.
Het waren echt hele indrukwekkende dagen. Het is niet in woorden te beschrijven wat je voor een gevoel krijgt als je zo'n mooi wezen in de ogen kijkt, knuffelt en vervolgens mag bereiden.
Toen weer terug naar chiang mai. Daar hebben we lekker sushi gegeten en toen zijn we moe van het weinig slapen in bed gaan liggen.
De dag erna zijn we met het vliegtuig naar Koh Samui gevlogen. Daar zijn we opzoek gegaan naar een kamertje. Op 100m lopen van de zee vonden we een mooi thuis. Bleek mij collega ook op Samui te zijn. Dat konden we natuurlijk niet voorbij laten gaan zonder elkaar te treffen. Gezellig wat alcoholische versnaperingen en ietwat draaiiend naar bed. De volgende dag hebben we heerlijk uitgeslapen en hebben we de plannen voor de komende dagen gemaakt. Op naar Koh Tao om ons duikcertificaat te gaan halen. Koh Tao staat belend om zijn enorm goede duikscholen en prachtige coraalroffen. Een 3 daagse cursus maakt ons in staat om dalijk wereldwijd te mogen duiken.

Wel terusten en groetjes vanuit Koh Samui!!

• 07 Januari 2014 - 17:29

Mam En Pap/ Joep En Corry:

Wauwhhh!
    wat geweldig, alleen al om te lezen en je een voorstelling te maken van al jullie avonturen.
    indrukwekkend, die olifanten.
    en het duikbrevet halen lijkt mij ook helemaal top.
    geniet nog maar lekker van de laatste dagen in Thailand.
    knuffel en een dikke kus van ons.

• 07 Januari 2014 - 17:40

Harry Van Casteren:

Hoi Frank en Judith!

Prachtig geschreven verhalen en daarvoor een compliment!

We zijn inmiddels helemaal klaar voor de ontvangst van oma en Gertie. Ook jullie komst is in voorbereiding betreft een mooi appartement. Morgen gaan we dat regelen.

We zien jullie komst met groot genoegen hier in ons verblijf in Jomtien. Een kleine familiereunie onder de tropenzon!

Succes met het duiken. En tot de 14e!!

Harry en ook van Rene'xxx

• 07 Januari 2014 - 18:30

Jan En Agnes:

Hallo lieve kindertjes,

Het is weer een mooi verhaal, en goed geschreven. Frank hier moet jij iets mee doen.
    Jullie hebben veel gedaan in 5 weken. als jullie terug komen, hebben jullie een week nodig om bij te komen van deze vakantie.
    zoals Joep/Corry schrijft, een duikbrevet halen helemaal top.

Harry als ze bij jullie zijn geef ze maar een dikke vette knuffel van ons.
    wij kunnen het nog niet, maar zien er wel naar uit om ze weer te knuffelen.

Judith, Frank, Harry, René, Oma en Gertie, veel plezier saampjes.

knuffel en heel veel zoenen.

Pap/ Jan, Mam /Agnes

• 08 Januari 2014 - 11:27

Oma:

Woensdag morgen om elf uur mooi zonnig en de koffers zijn klaar voor vertrek. Het zal volgende week hier gaan vriezen dus op naar de zon, alles goed met jullie het bezoek komt eraan nog een nachtje slapen en dan is het zover, Harry heeft de koffie al klaar, en daar zien we elkaar. Groetjes Oma.

• 08 Januari 2014 - 12:13

Marleen:

Woaah supervet! Ik ben nu echt wel officieel jaloers hoor, maar ik gun het jullie natuurlijk van harte, geweldig allemaal! Heeeeel veel plezier nog maar dat zal wel lukken! Judith je ziet er trouwens echt goed uit op de foto, heel ontspannen en genietend, fijn! Echt mooi :) Nogmaals veel plezier, geniet nog van elk moment, want voor je het weet zit je weer in dat gat van n Molenhoek ;) xxx Marleen